tiistai 11. syyskuuta 2012

Pölöpö-haaste

Inspis ja kirjoitusinto ovat vielä lomilla. Kesää hallinnut hiljaisuus kantautuu syksyyn asti. Taidan olla yhä kässärin viimeisen editointikierroksen pauloissa, traumoissa tai jotain sinne päin. Kiitos Calendulan minulla on jotain postattavaa. En ole tainnut koskaan pitää varsinaista puhetta, minkään sorttista. Sellaista missä kohteliaasti kiitellään kaikesta mahdollisesta kaikkia mahdollisia. Mutta tässä se ensimmäinen:

Hyvät immeiset,

Kiitos, että olette täällä tänään läsnä (n°1)
ja kiitos, että jaksatte kuunnella minua hetken (n°2).
Olen kiitollinen myös siitä, että tänään sataa (n°3), koska minun ei tarvitse kastella kukkia illalla. Haluaisin myös kiittää itseäni (n°4), koska osaan kirjoittaa ytimekkäästi ja sain käsikirjoituksen mahtumaan kuoreen, jonka olin sille varannut sen suureen kirjain kustantamoon lähettämistä varten.
Sen sijaan haukun tekstinkäsittelytaitoni, koska vielä viime hetkellä korjasin saatekirjeestä kolme kirkuvan punaista lapsusta,
mutta kiitän maanista tarkasta-vielä-kerran -minääni siitä, että tarkastin kirjeen vielä kerran (n°5).

Kohotan tämän vesipullon ("puhelin soi"), anteeksi hetki...

...vesitän tämän kohopullon teille, meille ja minulle ja kiitos vielä kerran.

Ei sen vaikeampaa:
1. Kirjoita listaustyyliin parin rivin maljapuhe, jossa listaat viisi asiaa, josta sinulle tulee erityisen hyvä mieli/mistä olet kiitollinen.
2. Haasta viisi bloggaajaa tekemään samoin.

Seuraavat haastetut:

Friolandian Eveliina  ja lempiblondimme Mle Fromage.

2 kommenttia:

  1. Tämä hyvä. Ytimekkyyttä kannattaa aina kiittää, ettei se suutu ja katoa.

    VastaaPoista
  2. Heih, minulta olikin mennyt tämä postaus kokonaan ohi! Mahtavaa että käsikirjoitus on lähtenyt kustantamoon!!!! :)

    Ja kiitos tästä mielenkiintoisesta haasteesta! :) Toteutan sen varmasti tässä joku päivä, kunhan kykenen suomaan blogille hieman enemmän aikaa kuin tässä viime viikkoina...

    VastaaPoista