maanantai 2. huhtikuuta 2012

Jäpätystä kun malheur kohtaa

Simpukka haastoi minut jäpättämään. Siinä hän on oikeassa, koska se niin hyvin sopii minulle. Ainoa ongelma on se, että valituksen aiheita saa olla vain kolme. No yritän suoltaa esille, näkyville ja paperille ne kolme päällimmäistä:

1. Paha: Auto ei käynnisty ja olen jo myöhässä. Viis ympäristökatastrofista, rahakriisistä ja köyhien maiden naisten ja lasten asemasta. Kun rellu ei puhu eikä pukahda, olen merdessä. Minä ylipäätään vihaan autoja, ajamista ja kaikkea niihin liittyvää. Ja kun hemmetin vekotin ei edes toimi...

2. Paha: Riitely. En osaa väitellä, mutta olen usein eri mieltä. Jos vain voin, vältän konflikteja. Elän ja annan elää. Mutta välillä tulee riita ja se harmittaa.

3. Paha: Sairaus. Sen kanssa voi elää, mutta se ei helpota elämää. Ja kun itse vielä sen kanssa tulee toimeen, niin aina löytyy niitä jotka eivät ymmärrä ja pistävät kapuloita rattaisiin.

Auton saa korjattua, riidat sovittua ja sairauden kanssa oppii elämään. Jäljelle jäävät oikeastaan vain ne isot pahat, joille kukaan ei voi mitään. Miksi maailmassa on niin paljon pahaa ja kärsimystä, sotaa ja vihaa, sotkemista ja välinpitämättömyyttä...

Parempi valittaa siitä, mille voi jotain tehdä. Minua harmittaa myös hidas nettiyhteys, epäergonominen toimistotuoli, vuotava viemäriputki, takkuileva sähkötaulu ja penskan opettaja, joka katkaisi kätensä (3 kk:tta sairaslomaa) ja jolla on ollut jo kolme eri sijaista, joista kukin on ollut vuorollaan ihan pihalla. 

Haastan vuorostani kolme kolleegaa jäpättämään:

- Stazzy
- Mme Kissankulma
- Riina Pariisista




3 kommenttia:

  1. Ha, kiitos haasteesta, tämähän on kuin minulle tehty! :D

    VastaaPoista
  2. Olitpa nopea vastaaja, hienoa, eipä voi valittaa:)
    Sama juttu riitelyn kanssa, en hallitse sitä. Eniten pahoitan omaa mieltäni ja sekös harmittaa.

    VastaaPoista
  3. Kiitos haasteesta ja aika hyvä sattuma kun juuri tänään kirjoitin blogin ärsytyksestä. Eli se ei nyt ihan vastaa haasteen tehtävänantoa, mutta menee varmaan samaan kategoriaan :)

    VastaaPoista